El nostre grup està format per Giovanna Rosado, Guadalupe Zavala, Victoria Vélez i Nathaly Estacio.
El nostre racó consisteix en portar 3 ous fecundats a la classe amb els quals començarem un procés d’incubació artificial, un cop hagi nascut el pollet ens dedicarem a nodrir-lo i facilitar el seu creixement. Aquest procés permetrà als nens tenir consciència del model precursor de la vida. L’elecció de realitzar aquest racó va sorgir perquè volien treballar el cicle de la vida, i com vam estudiar a classe, la millor manera perquè aprenguin els nens aquest procés és mitjançant animals o plantes.
A partir d’aquí ens centrarem en les diferents etapes de vida que experimentarà el pollet, des que és un ou fins als 2 mesos. La primera etapa és la reproducció de l’ou que es fa mitjançant l’acte sexual entre el gall i la gallina, i de com aquest es pot convertir en un pollet mitjançant la incubació artificial o natural que durarà aproximadament 21 dies. En la incubació artificial, que és la que treballarem al racó, els ous han d’estar a una temperatura de 37 ºC aproximadament, aquest és el factor més important per a la reproducció de l’embrió. També s’ha de tenir en compte la humitat, la ventilació i la posició. A la segona etapa, quan el pollet ha sortit de la closca, ens centrarem en el seu creixement, és a dir, en la seva alimentació, la qual ha de ser equilibrada i nutritiva. A més, hem de mantenir net el seu habitatge i proporcionar-li l’espai necessari per afavorir el seu desplaçament.
Com a mestres, hem de tenir una base de coneixements sobre aquest tema. Els principals conceptes que hem de tenir en compte sobre el cicle vital del pollet és que cada dia la gallina posa ous sense fecundar. Aquests són els ous que ens mengem. En el cas que el gall els hagi fecundat, la gallina cova. Això vol dir que s’ha de posar damunt de l’ou durant 21 dies per donar-li la calor que necessita. Passat aquest temps, de cada ou en neix un pollet.
El dia 21 el pollet comença a trencar un punt de la closca de l’ou amb una petita peça que té a la part superior del bec que s’anomena diamant, i després d’un temps de descans, segueix trencant la closca fins que amb una forta pressió del cap obre un forat per on surt, i cau. L’esforç que ha de fer és molt gran i en alguns casos el pollet no pot superar-lo. Tot seguit, encara que molt insegur i amb el plomissol humit, es posa dret i comença a prendre gra i aigua. Cal mantenir els pollets nounats a una temperatura de 25ºC-30ºC durant 8- 15 dies. És recomanable posar-los en una caixa amb paper periòdic perquè es mantingui calent i netejar-la cada dia.
El pes del pollet va variant a mesura que va creixent. La seva alimentació és variada en proteïnes, pot menjar soia, llavors i plantes, les seves principals fonts d’energia provenen del blat, semolina, pinso i farina.
El pollet té característiques anatòmiques pròpies de les aus. Té un bec que li serveix per mastegar i menjar. També té dos ulls estàtics, per tant necessita moure el seu cap per tenir millor visió. Les seves plomes els protegeixen tant de la calor com del fred intens, les primeres plomes apareixen a la setmana en les puntes de les ales i la cua, de la resta del cos creixen més tard. El pollet també té dues ales que el serveix per elevar-se fins a 3 metres, tot i així no volen bé. A més posseeix dues potes amb urpes que li serveix per caminar i trobar el seu menjar.
Materials necessaris:
· Ous de gallina fecundats
· Una incubadora covatutto 16
· Termòmetre
· Bombetes
· Una caixa
· Higròmetre
· Pinso
· Càmera fotogràfica digital
· Cinta mètrica
· Bàscula
· Cotó fluix
· Utensilis varis (platets per al seu menjar i la seva aigüeta, tauleta, capsa de cartró etc.)
Tenint en compte els coneixements previs dels alumnes, és clar que no tots saben el mateix, ni tots estan buits per dins, per això abans de portar els ous de la gallina a l’aula per començar amb el procés de desenvolupament del pollet, haurem treballat prèviament una sèrie d’activitats relacionades amb aquest procés amb la finalitat d’anar coneixent quins coneixements tenen els petits, i a partir d’aquí intentar que els nens que tenen menys coneixements puguin començar aquesta experiència amb uns coneixements bàsics.
A mode de conclusió, creiem que aquest treball ens ha servit per conèixer quina és la finalitat de realitzar racons a classe. A més hem aprés tot el procés que comporta el cicle de vida del pollet, que servirà si en el futur volem o voleu crear un racó d’aquest tipus. Si necessiteu alguna informació més, no dubteu en preguntar-nos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada